Audyt witryn WWW
Audyt witryny WWW polega na sprawdzeniu faktycznego stanu witryny pod względem: bezpieczeństwa, wyglądu, nawigacji, ergonomii, odnajdywania w Internecie oraz lansowania marki w Internecie poprzez wykonanie szeregu działań kontrolnych w ramach przeglądu witryny. Na podstawie analizy stwierdzonego stanu witryny formułowane są środki zaradcze w celu usprawnienia poszczególnych obszarów funkcjonowania witryny.
Wybierz dział
Audyt bezpieczeństwa witryny
Na audyt bezpieczeństwa witryny składają się następujące działania kontrolne:
- nieinwazyjne zabezpieczenie formularzy z danymi internautów przed spamem ze strony robotów internetowych,
- dwustopniowe sprawdzenie danych internauty: najpierw w przeglądarce internauty, potem na serwerze, gdzie jest umieszczona witryna,
- zabezpieczenie przed spamem ze strony robotów wyszukujących adresy poczty elektronicznej (ang. e-mail cloaking – osłona poczty elektronicznej) przez ukrywanie adresów poczty elektronicznej w kodzie źródłowym witryny,
- zabezpieczenie plików źródłowych witryny przed dostępem z poziomu przeglądarki,
- szyfrowanie haseł dostępu do panelu administracyjnego witryny,
- regulacja korzystania z poszczególnych modułów panelu administracyjnego witryny przez prawa dostępu internautów,
- zabezpieczenie luki w zapytaniach SQL do bazy danych witryny (ang. SQL injection – dosłownie zastrzyk [szkodliwego] SQL).
Audyt wyglądu witryny
Na audyt wyglądu witryny składają się następujące działania kontrolne:
- badanie atrakcyjności wizualnej elementów graficznych oraz kolorystyki,
- badanie komunikacji niewerbalnej.
Audyt nawigacji i ergonomii witryny
Na audyt nawigacji i ergonomii witryny składają się następujące działania kontrolne:
- identyfikacja ścieżek ruchu kursora w trakcie odwiedzin witryny przez internautę.
Audyt odnajdowania witryny w Internecie
Na audyt odnajdowania witryny w Internecie składają się następujące działania kontrolne:
- identyfikacja puli słów kluczowych, używanych do pozycjonowania witryny w wyszukiwarkach,
- określenie pozycji witryny na listach odpowiedzi wyszukiwarki na kryterium zapytania ze słowami kluczowymi z ustalonej puli,
- identyfikacja mechanizmów witryny, sprzyjających odnajdywaniu witryny w Internecie,
- identyfikacja zaplecza pozycjonowanej witryny (tematyczny blog, tematyczne katalogi, linki sponsorowane, konta Fun Page na portalu społecznościowym Facebook),
- śledzenie standardowych miar popularności witryny przy pomocy specjalistycznego oprogramowania.
Audyt lansowania marki w Internecie
Na audyt lansowania marki w Internecie składają się następujące działania kontrolne:
- identyfikacja zwolenników marki wśród internautów czyli grupy docelowej,
- identyfikacja marketingu szeptanego na forach, portalach społecznościowych i blogach,
- badanie publikowanych treści w witrynie z punktu widzenia oczekiwań zwolennika marki pod względem przydatności, użyteczności, dostępności, wiarygodności, wartości dodanej.