Pozycjonowanie (SEO)
Pozycjonowanie SEO (ang. search engine optimization – optymalizacja [pozycji] w wyszukiwarce internetowej) jest jednym z najważniejszych czynników promowania treści witryny wśród internautów.
Wybierz dział
Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu witryny?
Do tego celu wykorzystuje się słowa kluczowe, które najlepiej oddają kontekst treści, publikowanych w witrynie. Zazwyczaj bowiem pierwszy kontakt internauty z nieznaną mu witryną następuje poprzez przeglądanie odpowiedzi na kryterium zapytania, wprowadzonego do wyszukiwarki internetowej w postaci jednego lub więcej słów kluczowych. Każda odpowiedź z wyszukiwarki jest prezentowana w postaci listy witryn, uszeregowanych od największej do najmniejszej „oglądalności i uznaniu” ich treści w Internecie. Tak więc witryna o wysokiej pozycji w wyszukiwarkach internetowych jest umieszczana każdorazowo na wiodącym miejscu odpowiedzi na zapytanie. O pozycji witryny decyduje algorytm wyszukiwarki, którego celem jest zapewnienie maksymalnej bezstronności przy wyznaczaniu „oglądalności i uznania” publikowanej treści. Chociaż pozycjonowanie witryny w wyszukiwarkach internetowych służy do wyrobienia jej „marki” w Internecie, to jednak nie jest uważane za przejaw reklamy ze względu na brak ingerencji człowieka w ustalaniu rankingu witryn.
Jakie korzyści przynosi pozycjonowanie?
Dzięki pozycjonowaniu promowana witryna jest odwiedzana przez internautów, świadomie zainteresowanych publikowaną treścią w tej witrynie. W konsekwencji witryna ma szanse na:
- wzrost popularności wśród internautów,
- wzrost liczby odwiedzin internautów,
- wzrost zasięgu oddziaływania ze względu na rosnącą liczbę internautów w sieci i popularność wyszukiwarek internetowych,
- konkurowanie z innymi witrynami o podobnej tematyce,
- lansowanie marki w Internecie,
- zdobycie lojalności internautów przez publikowanie wiarygodnych i obiektywnych treści,
- podniesienie wiarygodności właściciela wśród internautów,
- odbiór wizerunku właściciela jako „lider w branży”.
Pozycjonowanie witryny to forma niejawnej reklamy internetowej o najkorzystniejszym stosunku kosztów do osiąganych efektów.