Akademia Urody Magnolia
Projekt witryny WWW dla Akademii Urody Magnolia to idealny przykład, przedstawiający zapotrzebowanie na obecność w Internecie lokalnych firm usługowych. Wieść o nowo powstałym salonie kosmetycznym, fryzjerskim i SPA rozniosła się w Internecie błyskawicznie. Jak tego dokonaliśmy ? Można o tym przeczytać poniżej.
Powiązane adresy: akademiaurodymagnolia.pl
Wybierz dział
Galeria: Akademia Urody Magnolia w Internecie
O Akademii Urody
Akademia Urody Magnolia to nowo powstały kompleks, usytuowany w warszawskiej dzielnicy Wawer. Jeszcze przed oficjalnym otwarciem siedziby firmy zostaliśmy poproszeni o przygotowanie strony internetowej, która będzie przejrzyście i dokładnie prezentowała zakres i cennik oferowanych usług, ogólne informacje o Akademii oraz umożliwiała łatwy kontakt z nowymi klientami.
Praca zespołowa
Projekt witryny internetowej to tylko wycinek działalności promocyjnej nowo powstałej Akademii Urody. Podczas przygotowywania materiałów do amej witryny współpracowaliśmy z grupą specjalistów, którzy opracowywali merytoryczne opisy oferty usług dla każdego z salonów. W tym samym czasie przygotowywaliśmy projekt logotypu tak, aby we współpracy z drukarnią na czas mogły powstać: wizytówki, ulotki, banery reklamowe oraz papierowa wersja cennika. Niektóre materiały wykorzystane w witrynie musiały być dostarczone w ostatniej chwili, przykładowo zdjęcia wnętrz Magnolii mogły być wykonane dopiero po wykończeniu całej siedziby. Dopiero po skompletowaniu tych wszystkich materiałów mogliśmy dokończyć projekt witryny.
Moduły wykorzystane w witrynie
Wykorzystując firmowy system zarządzania treścią eduCMS oraz skompletowane materiały, przyszedł czas na złożenie wszystkiego w całość. W tym projekcie wykorzystaliśmy następujące moduły systemu CMS:
- Zarządzanie strukturą strony – dzięki wykorzystaniu tego modułu bazowego, bez problemu mogliśmy ułożyć strukturę wszystkich stron, oraz przejrzyście rozplanować położenie każdej strony w menu. Biorąc pod uwagę szczegółowe opisy poszczególnych usług, podzieliliśmy je na oddzielne zakładki, tworzące menu drugiego poziomu,
- Aktualności – uruchomienie i dopasowanie modułu komunikatów umożliwiło publikowanie w witrynie nowości, związanych z działalnością Akademii. Dzięki temu w łatwy sposób można na bieżąco wprowadzać informacje o ważnych wydarzeniach, promocja, nowościach,
- Galeria – moduł ten wykorzystaliśmy zgodnie z jego przeznaczeniem – do stworzenia galerii wnętrz Magnolii - a dzięki łatwej administracji w panelu zarządzania w przyszłości będzie można dodawać kolejne galerie zdjęć,
- Formularz kontaktowy i mapka Google – moduły te zostały wykorzystane na stronie Kontakt w celu łatwej komunikacji z Akademią. Mapka dojazdowa ułatwia zlokalizowanie położenia Akademii Urody Magnolia w warszawskim Wawrze.
Szybkość indeksowania witryny
W odpowiedzi na pytanie postawione w nagłówku: „jak w krótkim czasie wypromować nową witrynę www ?”, podajemy nasz przepis, który się sprawdził w przypadku Akademii Urody:
- podczas kodowania szablonu stron, zoptymalizowaliśmy kod HTML tak, aby był zgodny z wymaganiami najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych (semantyczny kod HTML zgodny ze standardami, opisy alternatywne dla obrazków, odpowiednie wykorzystanie znaczników języka HTML5, odpowiednie wykorzystanie nagłówków),
- przy pomocy autorskiego systemu eduCMS zapewniliśmy unikalność tytułów i opisów każdej strony,
- system zadbał również o prawidłowe linkowanie wewnętrzne witryny (maksymalnie dwa kliknięcia wystarczają, aby dostać się ze strony głównej do każdej podstrony), dbając o to by adresy URL poszczególnych stron były przyjazne dla wyszukiwarek,
- zapewniliśmy unikalność (kanoniczność) adresów za pomocą odpowiednich przekierowań (automatyczne przekierowanie na nazwę domeny z przedrostkiem www).
Aby przyspieszyć proces indeksowania, oraz powiadomić wyszukiwarki o wszystkich adresach, zgłosiliśmy do wyszukiwarek, automatycznie wygenerowane przez system, pliki mapy witryny oraz instrukcje dla robotów. Dodatkowo zapewniliśmy linkowanie do witryny w mediach społecznościowych oraz serwisach branżowych, co również zaowocowało przyspieszeniem indeksacji, a również wygenerowało dodatkowy ruch internautów w witrynie.
Efekt? Po dwóch dniach od uruchomienia witryna była dostępna w wyszukiwarce Google na większość oczekiwanych fraz, oraz kilku niespodziewanych. Przykładowo pojawiła się od razu na hasło „vacu fit” na drugiej pozycji wyników wyszukiwania.